Podstrona: Licencja B2L w ofercie szkoleń Ośrodka Kształcenia Lotniczego PRz / POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza

Licencja B2L w ofercie szkoleń Ośrodka Kształcenia Lotniczego PRz

2020-02-26
kategoria: Wydarzenia
Licencja B2L w ofercie szkoleń Ośrodka Kształcenia Lotniczego PRz

Organizacja Szkolenia Personelu Obsługi Technicznej PART-147 działająca w ramach Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej i Wydziału Budowy Maszyn i Lotnictwa uzyskała w lutym 2020 roku zatwierdzenie do szkolenia mechaników lotniczych w kategorii licencji B2L (Elektronika Lotnicza). Licencja ta ma zastosowanie do wszystkich statków powietrznych, z wyjątkiem statków powietrznych należących do grupy 1, i dzieli się na następujące uprawnienia na systemy:

  • łączność/nawigacja (com/nav),
  • przyrządy,
  • autopilot,
  • dozorowanie,
  • systemy płatowca.

Licencja B2L obejmuje co najmniej jedno uprawnienie na systemy i uprawnia posiadacza do wydawania poświadczeń obsługi oraz działania w charakterze personelu wspomagającego kategorii B2L w zakresie:

  • obsługi technicznej systemów elektrycznych,
  • obsługi technicznej systemów elektroniki lotniczej w granicach uprawnień na systemy wyszczególnionych na licencji,
  • w przypadku posiadania uprawnienia »systemy płatowca«, wykonywania zadań związanych z systemami elektrycznymi i elektroniki lotniczej w zespole napędowym i systemach mechanicznych, wymagającymi jedynie prostych testów w celu sprawdzenia ich sprawności.

Szkolenie adresowane jest do studentów Politechniki Rzeszowskiej oraz innych zainteresowanych osób.   Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: https://okl.prz.edu.pl/mto.

Dzięki temu, że Politechnika Rzeszowska uzyskała zatwierdzenie do prowadzenia szkoleń B2L i L2 personel poświadczający posiadanie krajowych licencji TM(G)R lub TM(MG)R, które tracą ważność 1 października 2020 r. może w Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej uzupełnić wiedzę i zdać egzaminy pozwalające na uzyskanie licencji kategorii L2 – możliwość poświadczania obsługi szybowców, motoszybowców oraz samolotów o MTOM do 1200 kg. Jest to szczególnie istotne gdy odnotowuje się deficyt personelu poświadczającego w regionie, w którym prężnie funkcjonuje Dolina Lotnicza oraz lotnictwo komercyjne, sportowe, wyczynowe i latanie rekreacyjne.

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję